بهترین بازی های SNES در همه زمان ها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1399
بازدید : 1478
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

 
پخش کننده ویدیو در حال بارگیری است.

این یک پنجره معین است.

No video has been loaded

Error Code: PLAYER_ERR_NO_SRC
Session ID: 2020-06-16:fb2c155e5261972f8e97a63 Player Element ID: vjs_video_3
 
 

هنگامی که سیستم سرگرمی Super Nintendo (یا SNES) راه اندازی شد ، یک موفقیت سریع بود. نینتندو ظرف مدت چند ساعت از سیستم حمل و نقل اولیه 300000 سیستم فروخته و آن را به یکی از موفق ترین پرتاب های تاریخ تبدیل کرده و جای تعجب ندارد. با توجه به زمان انتشار سیستم ، SNES فرصتی پیشگامانه برای بازی های ویدیویی در خانه نسبتاً ارزان به ما داد. این سیستم همچنین بازی های کلاسیک مانند Mortal Kombat ، Legend of Zelda ، Castlevania و البته سریال Mario را به ما پیشنهاد داد که دنباله هایی با گیم پلی ، موسیقی و داستان های بهتری دریافت کرد. 

این سیستم خاطرات بسیار دلپذیری را برای بسیاری از بازیکنان به ارمغان می آورد ، اما به دلیل مدت ها قبل ، بعضی از موارد مورد علاقه ما به مرور زمان از دست رفته اند. برای برجسته کردن برخی از این کلاسیک های مفقود شده ، لیستی از برخی از بهترین بازی هایی که SNES باید ارائه کرده بود گردآوری کرده ایم.

خواندن بیشتر

  • 20 بازی نمادین SNES به نینتندو سوئیچ رسیده اند
  • همه چیزهایی که شما باید درباره Nintendo Switch Online بدانید
  • بهترین بازی های رایگان در Nintendo Switch

25-16

25. مورتال کمبت دوم

تاریخ انتشار ایالات متحده: 9 سپتامبر 1994

توسعه دهنده: بازی های میان راه ، نرم افزار مجسمه سازی

ناشر: تحسین سرگرمی

Mortal Kombat اصلی به دلیل خشونت ناشایست و در نتیجه سطح غیر قابل مشاهده خشونت موج هایی را ایجاد می کند ، اما قسط دوم موج هایی را ایجاد می کند زیرا این بازی مبارزاتی خوب لعنتی بود. مسلماً ، بازیهای ابتدایی Mortal Kombat مدت هاست که از لحاظ گیم پلی از آن پیشی گرفته اند ، اما در آن زمان آنها چیز خاصی بودند. احساس خشونت بیش از حد جدید بود ، اما همچنین یکی از اولین بازی هایی بود که مانند "بزرگسالان" تجربه کرد. در ضمن ، آنها مطمئناً جوانتر از "بالغ" بودند ، اما در کنار بازی هایی مانند Doom ، سری Mortal Kombat پاکت نامه ای با محتوای مناسب را هل داد و بازی های ویدیویی را برای مخاطبان قدیمی تر جذاب کرد. در متن سریال ، مورتال کمبت دومیک بازی مهم بود زیرا گیم پلی سریع تر و ترکیب های جدیدی را به ارمغان می آورد که ادامه می دهد تا نحوه بازی سری بازی های بعدی را تعریف کند. البته ، Mortal Kombat III شخصیت های جدیدی را معرفی کرد و داستان سریال را گسترش داد ، اما از دیدگاه گیم پلی ، Mortal Kombat II پیشرو آنچه این سریال امروزه شده است بود: ستونی از ژانر بازی مبارزات.

24. لاک پشت های نینجا نوجوان جهش یافته IV: لاک پشت ها در زمان

تاریخ انتشار ایالات متحده: آگوست 1992

توسعه دهنده: Konami

ناشر: کونامی

برای ژانرهای برجسته از اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 ، ممکن است جای تعجب باشد که این لیست فقط یک ضرب و شتم تنها دارد. واقعیت غم انگیز این است که ، از ژانرهای بازی های کلاسیک ، ضرب و شتم ساده مانند سایر افراد پیر نشده است. محصولی از زمان بازی های سخت و طاقت فرسا ، که سعی می کرد گیمرها را به طور مداوم شیر تغییر ندهند ، ضرب و شتم ضرب و شتم اغلب مطابق با استانداردهای امروزی احساس تکراری و صاف می کند. حتی در اواخر دهه 90 ، بازی های ویدئویی ، بیشتر در گذشته تحول یافته اند و "فلش همه را بالا آورده و به سمت راست حرکت می کنند" ، فلسفه طراحی. گفته می شود ، برخی از بازی ها وجود دارند که غلبه بر آهنگ های ژانر آنها برای زندگی به عنوان چیزی ارزشمند است. لاک پشت ها در زمان ، نوار هیچ ، بهترین ضرب و شتم در SNES ، و به طور بالقوه بهترین بازی ژانر تا کنون تولید شده است.

به دست آوردن بانوان لئوناردو ، دوناتلو ، میكلژانژو یا رافائل به همراه یك دوست و آزمایش شكایت شما در برابر شرردر و تعداد زیادی از دشمنان كه از دوره های مختلف تاریخ گریخته بودند ، رویای كودكان دهه 90 بود. نسخه SNES یک پله کوچک از نظر گرافیکی از نسخه arcade بود ، اما در غیر این صورت ، این درگاه تقریباً کامل بود. کنترل ها احساس صاف و پاسخگوئی داشتند و سرعت و روان بودن نسخه بازی را حفظ می کردند. این بخشی جدایی ناپذیر از آنچه لاک پشت ها در زمان را بسیار عالی ساخته است و به همین دلیل بازی کردن آن همچنان یک خوشحالی است. مگر اینکه بخواهید سیستم Arcade1Up Teenage Mutant Ninja Turtles را بدست آورید ، بهترین راه برای بازی در خانه است.

23. دوره رویایی کربی

تاریخ انتشار ایالات متحده: 21 سپتامبر 1994

توسعه دهنده: HAL Laborator، Nintendo EAD

ناشر: نینتندو

در حالی که کربی به دلیل ماجراهای کلاسیک پیمایش ، بهتر شناخته شده است ، بهترین بازی او در SNES ، جای تعجب داشت که عنوانی از همه چیزها بود. آنچه رویاپردازی رویای Kirby را به چنین رویائی تبدیل می کند این است که بازی به طور مداوم رفتار می کند ، چیزی که نمی توانیم درباره سایر بازی های گلف روی سیستم بگوییم. این فیزیک به هیچ وجه واقع بینانه نبود ، اما آنها منطقی رفتار می کردند ، که باعث می شد در شش دوره ، پیچیده بازی یک تمرین لذت بخش به وجود بیاید. دشمنان کلاسیک Kirby و قدرت یو پی اس های پراکنده در هر مرحله ، این بازی را فراتر از یک بازی گلف ساده سوق می دهند ، و مراحل دستکاری شده و استادانه ، باعث می شود کورس رویای کوربی هم بهترین بازی گلف در SNES و هم بهترین بازی Kirby باشد.

22. فاکس ستاره

تاریخ انتشار ایالات متحده: 26 مارس 1993

توسعه دهنده: Nintendo

ناشر: نینتندو

SNES اغلب به خاطر فشار آوردن به گرافیک 2D به یاد می آید ، به خصوص با توجه به اینکه برخی از زیباترین کار های اسپلیت تا کنون روی سخت افزار 16 بیتی نینتندو ظاهر شده است. اما بسیاری از آنها غالبا از ورود حالت Chip Mode 7 غافل می شوند - علاوه بر این کوچک که امکان رندر سه بعدی را فراهم می کند.

به طور کلی ، تأثیرات تراشه Mode 7 حداقل ، احتمالاً انیمیشن های سه بعدی چشمک زن بیش از 2 sprites بود. Star Fox این نکته را نادیده گرفت و بر روی گرافیک های چند ضلعی 3D و استفاده از sprites برای استعداد اضافی تمرکز کرد. ستاره روباهگرافیک ممکن است در آن زمان چشمگیر بوده باشد - آنها به خوبی پیر نشده اند ، همانطور که در بیشتر بازی ها با گرافیک های سه بعدی اولیه وجود دارد - اما دلیل ایجاد لیست ما این است که عجله بازی کردن بود. این عمل در مراحل مختلفی رخ می دهد ، هر یک در سیاره یا بخش های مختلف منظومه شمسی Lylat اتفاق می افتد. هر مرحله همچنین با دشواری متفاوت است ، با مسیرهای انشعابی ، قابلیت پخش مجدد بالا را ایجاد می کند. گیم پلی بازی که هر مرحله از ArWing نمادین را خلبانی می کرد ، یادآوری کننده اسکرولرهای جانبی 2D shoot-'em-up بود ، اما از دیدگاهی که احساس پرواز هواپیمای جنگنده را تجربه می کرد ، چیزی که گیمرهای کنسول قبلاً آن را تجربه نکرده بودند. با تشکر از موفقیت های مهم و تجاری ، ستاره فاکسبه یک حق رای دادن طولانی مدت Nintendo تبدیل شد ، اما بازی اصلی همچنان یکی از بهترین هاست - و این شامل Star Fox 2 فاقد لغو است .

21. F-Zero

تاریخ انتشار ایالات متحده: 23 اوت 1991

توسعه دهنده: Nintendo EAD

ناشر: نینتندو

F-Zero هنگامی که در کنار SNES در سال 1991 راه اندازی شد ، یک بازی برجسته چشمگیر بود. این مسابقه سریع قدم مانند هیچ بازی مسابقه ای دیگری که قبل از آن پیش آمد ، ظاهر شد و بازی نکرد. آنچه باعث شده F-Zero چنین نمایشگاهی عالی از اسب بخار SNES باشد ، حس سرعتی است که در این بازی ارائه می شود. آهنگ ها و وسایل نقلیه در صفحه نمایش می شوند و زیبایی شناسی علمی تخیلی مربوط به کشتی ها و محیط ها به لطف سخت افزار قدرتمند و تازه پخته شده سیستم به وجود آمده است. بازیگران مسابقه F-Zero و وسایل نقلیه علمی تخیلی آنها بیشتر بازی را از سایر بازی های مسابقه ای روی سیستم جدا کرده و خود را در قلب طرفداران قرار می دادند. با توجه به چند بازی نینتندو در این سری ، این تعجب آور نیست که طرفداران مشتاق برای F-Zero  جدید هستند .

20. Super Mario RPG: افسانه هفت ستاره

تاریخ انتشار ایالات متحده: 31 مه 1996

توسعه دهنده: مربع

ناشر: نینتندو

Super Mario RPG چیز جالبی در پانتئون SNES RPG های عالی است. این بیشتر RPG-lite است ، به این دلیل که جنبه های داستان و شخصیت سازی که ژانر برای آنها شناخته شده است کوتاه شده است. در عوض ، سوپر ماریو RPG بیشتر از گذشته با یک بازی سنتی سوپر ماریو بازی می کند ، و در نتیجه یک سبک اکشن و سبک محور بیشتر به ژانر نقش آفرینی می انجامد. با این حال ، این بازی همچنین زمینه اصلی RPG های جدیدتر نینتندو ، مانند Mario & Luigi و Paper Mario را فراهم آورد. هر دوی آنها به شدت از گیم پلی Super Mario RPG قرض می گیرند ، با در نظر گرفتن جنبه هایی از جمله حملات به موقع و پیچش های توطئه انتگرال ، دومی که می بینید شما را با نامتعارف قوس ماریو ، Bowser همکاری می کنید. در حالی که یک بازی مخصوصاً دشوار نیست ،Super Mario RPG سرگرم کننده و جذاب است و عنوان مهمی در حق رای دادن Super Mario است.

19. Shadowrun

تاریخ انتشار ایالات متحده: مه ، 1993

توسعه دهنده: نرم افزار Beam

ناشر: Data East

SNES با کمال میل به عنوان یکی از پایه های بازی نقش آفرینی ژاپن به یاد می آید ، اما یکی از بهترین RPG های سیستم هیچ ارتباطی با کریستال ها ، قلعه های قرون وسطایی یا جادوی باستان نداشت. همچنین در ایالات متحده توسعه یافت

Shadowrun ، بر اساس یک بازی نقش آفرینی tabletop با همین نام ، به لطف تنظیمات بی نظیر و گیم پلی اکشن در زمان واقعی ، از معاصران خود ایستادگی کرد. این بازی در کلانشهر سایبرپانک در سال 2050 تنظیم شد و به دنبال یک طرح جنایتی-نوآر بر اساس رمان  هرگز معامله با یک اژدها ، نوشته شده توسط سازنده بازی رابرت ن. چارته دنبال نشد.

در حالی که بازیکنان با الف ها ، اورک ها ، سامورایی ها ، جادوگران و غیره روبرو می شدند ، این استراحتگاه های فانتزی با یک استعداد آینده نگرانه منحصر به فرد ارائه می شدند. Shadowrun همچنین در آن زمان متفاوت از سایر کنسول های RPG در آن زمان بازی می کرد ، نزدیک تر شبیه RPG های رایانه ای از آن زمان بود. این عمل در زمان واقعی آشکار شد و بازیکنان را به طور مستقیم بر شخصیت Jake Armitage کنترل کرد.

تنظیمات و گیم پلی بی نظیر این عنوان باعث موفقیت موفقیت آمیز آن شد ، اما متأسفانه هنوز نتوانست نسخه های زیادی را بفروشد. این سریال سالها در گمنام فرو رفته بود و به دلیل خرابی Xbox 360 و PC FPS در همان جهان ، بدتر شد. خوشبختانه ، پس از سالها تماس برای بازسازی و دنباله ، یک کمپین موفق Kickstarter با استفاده از Shadowrun Returns  و Shadowrun Dragonfall حق رای دادن را دوباره زنده کرد .

18. ActRaiser

تاریخ انتشار ایالات متحده: نوامبر 1991

توسعه دهنده: Quintet

ناشر: Enix

ActRaiser برای زمان خود یک بازی منحصر به فرد بود و تا به امروز نیز باقی مانده است. این بازی برای موفقیت دو بازی به طور هم زمان ، هم یک برنامه نویس و هم یک سازنده شهر ، دارای نکات جالب توجهی است. بازیکنان تجسم "استاد" - با نام خدا از ActRaiser - که یک مجسمه جنگجو را دستکاری می کند ، او همچنین شخصیت قابل پخش در سطوح بسترهای نرم افزاری است ، و دستوراتی را برای یک فرشته ی kerubic که به عنوان شخصیت قابل پخش در سکانس های شهر sim استفاده می کند ، صادر می کند.

هر چند ذوب این دو سبک چیزی نبود که ما آنرا صاف بنامیم. ساختمان و سکوهای شهری به نظر می رسند و تفاوت چشمگیری دارند ، حتی اگر هر دو به طور مساوی در کل اهداف فوق العاده بازی نقش داشته باشند. به طرز عجیبی ، اختلافات جنجالی بین این دو سبک به جذابیت بازی افزوده است. علاوه بر این ، هر دو حالت به خوبی انجام شده و بسته کلی بازی بسیار سرگرم کننده بود.

متأسفانه ، عناصر سیم شهر در دنباله ActRaiser کنار گذاشته شدند و این سریال تا حدودی رو به رو شد. این بدان معنا نیست که ActRaiser 2 بازی بدی است ، به خودی خود ، فقط چیزی که باعث شد اوج اصلی باشد ، از دست نمی رود. با این حال ، در حالی که دنباله بازی ممکن است چندان مورد توجه واقع نشود ، ActRaiser یکی از بی نظیرترین بازیهایی است که تاکنون ساخته شده است. یک جانشین معنوی به نام SolSeraph سعی کرد همان جادو را در سال 2019 ضبط کند ، اما بر چهره اش صاف افتاد .

17. کنترا سوم: جنگ بیگانه

تاریخ انتشار ایالات متحده: 6 آوریل 1992

توسعه دهنده: Konami

ناشر: کونامی

Contra III احتمالاً مهیج ترین بازی برای بازی در این لیست است. از فریم اول سطح اول ، عمل بی فایده است. بعد از افتتاحیه سینمایی ، جایی که یک لیزر عظیم ابرهای سیاه بالای یک شهر را کاهش می دهد و این کلان شهر را به ویرانی می کشد ، Contra III یک بمباران بدون توقف گلوله ها و دشمنان است که همه به زیبایی روی سخت افزار 16 بیتی مستقل SNES رندر شده اند.

سومین ورود در franchise اکشن کونامی ، تغییرات بزرگی را در گیم پلی کلاسیک Contra ایجاد کرد ، مانند انتخاب بیشتر سلاح ها و ترکیب های جدید با عملکرد دوگانه. موارد خوب دریافت شده عمق و استراتژی جدیدی را برای این سریال به ارمغان آورد ، اما آنها فقط کمانچه دوم را به دلایل واقعی بازی کنترا III در لیست ما بازی کردند: تعاون.

تا پیش از تولید کنسول های نسل فعلی ، مشارکت مبل یکی از لذت بخش ترین جنبه های بازی بود. سری Contra و به ویژه Contra III  یکی از بهترین نمونه هاست. برای بسیاری از آنها ، سرنوشت رفتن به خانه دوست شما یا همکاری با خواهر و برادرهای شما برای مقابله با مقاصد بیگانه است. Contra III مهم نیست که چه چیزی را با توجه به بهترین ورود در سری های Contra معرفی کنید ، اما این خاطرات ماراتن های دو نفره در اواخر شب است که بازی را به چیزی خاص تبدیل می کنند.

16. Ghosts Super Ghouls '

تاریخ انتشار ایالات متحده: 28 نوامبر 1991

توسعه دهنده: Capcom

ناشر: Capcom

از طرف دیگر ، Super Ghouls 'N Ghosts مانند سایر برنامه نویسان در کنار هم به نظر می رسد ، اما مقابله با راه حل این بازی از سطح چالش برانگیز و غیرمترقبه مانند هر برنامه نویس دیگر مانند Super Mario ، یک بلیط یک طرفه برای کنترل کننده های شکسته است.

Super Ghouls 'N Ghosts یک بازی سخت است. شخصیت کنترل شده بازیکن به آرامی حرکت می کند و به راحتی کشته می شود ، دشمنان از هر زاویه ای به سمت شما می آیند و موانع کشنده ای از هیچ جایی برای تحمیل درد و ناامیدی بیرون نمی آید. با این حال ،  Super Ghouls 'N Ghosts - بیشتر بازی ها - یک بازی عادلانه است. همه چیز از الگوهای دشمن گرفته تا زمان پرش می تواند به یاد ماندنی و کامل شود. تسلط بر Super Ghouls 'N Ghosts یک حس بی نظیر از برجام به وجود آورد. چیزی به سادگی با پرش کامل زمان ، می تواند آه از احساس آرامش در بازیکنان به ارمغان بیاورد. آن لحظات بود که تحمل مجازات را به ارزش آن رقم زد.

دشواری Super Ghouls 'N Ghosts باعث شد تا این بازی نتواند از فروش و مخاطبی که سایر بازی های آن دوره داشته اند ، بدست آورد ، اما فلسفه طراحی چالش برانگیز آن ، راه را برای کلاسیک های معاصر مانند Dark Souls  و Bloodborne هموار کرده است .

15-6

15. Mega Man X2

تاریخ انتشار ایالات متحده: 17 دسامبر 1993

توسعه دهنده: Capcom

ناشر: Capcom

هنگامی که سری Mega Man پرش را از دوران 8 بیتی به 16 بیتی رساند ، سریال پیمایش جانبی بسیار ناخوشایند و چالش برانگیز شکل جدیدی گرفت. در آغوش داستانی تاریک تر و گسترش گیم پلی به لطف قابلیت های سخت افزاری جدید نینتندو ، ربات آبی محبوب کپکام با  Mega Man X هویت جدیدی پیدا کرد .

پیش از این ، عناوین مگا من بر روی سطوح سرراست که می توان به هر ترتیب قابل دستیابی بود ، تمرکز داشتند. بازی Mega Man X این انتخاب سطح فرم آزاد را حفظ کرد ، اما Capcom از طراحی سطح استفاده کرد تا مسیرهای متناوب و مناطق پنهان را شامل شود ، بنابراین اکتشافات و بازیهای متعدد را تشویق می کند.  Mega Man X به عنوان سری جداگانه خود در کنار فرنچایز اصلی Mega Man ادامه داد و عاقبت آن ، Mega Man X 2 ، تمام تغییراتی را که Mega Man X ایجاد کرده ، گرفته و آنها را با سلاح ، کارفرمای و سطح بهتری جلا داده است. در حالی که هنوز بحث هایی در جیب اینترنت وجود دارد که نشان می دهد کدام یک از سری Mega Man بهتر از این دو است ، همه ما می توانیم قبول کنیم که Mega Man X 2 یکی از بهترین بازی های SNES است.

14. همه ستاره های سوپر ماریو

تاریخ انتشار ایالات متحده: 14 ژوئیه 1993

توسعه دهنده: Nintendo، Nintendo EAD

ناشر: نینتندو

قبل از سن سازگاری به عقب ، یا روند جدیدی که دوباره منتشر شد بازی های قدیمی ، تنها راه واقعی برای پخش مجدد بازی های قدیمی از طریق وصل کردن کنسول منسوخ شده به تلویزیون خود و حفر پشته بازی های قدیمی شما بود. در یک حرکت نسبتاً درخشان ، نینتندو محبوب ترین بازی های NES -  Super Mario Bros 1-3  و The Lost Levels ( ژاپن) را در ژاپن تنها   در یک کارتریج SNES با عنوان Super Mario All-Stars قرار داد .

این نسخه ها با استفاده از نمودار گرافیکی 16 بیتی به روزرسانی شدند و به چندین فایل ذخیره اجازه داده می شد ، چیزی که اصالت ها به طور کامل فاقد آن بودند. این مجموعه همچنین اولین باری است که نسخه ژاپنی Super Mario Bros. 2 (معروف به سطح از دست رفته در ایالات متحده) آن را به حاشیه رانده است. بر خلاف نسخه آمریکایی Super Mario Bros 2 ، که در واقع یک بازی غیر ماریو بود Doki Doki Panic از سر گرفته شد ،  The Lost Levels یک مجموعه فوق العاده چالش برانگیز از سطوح به همان سبک Super Bros های Super Mario بود . گنجاندن ساخته شده  Super Mario All-Stars عنوانی ضروری است ، اما سه عنوان دیگر این کارتریج ها را به کالای کلکسیونر تبدیل کردند که هنوز هم برای یک پونی زیبا به فروش می رسند.

13. کشور کنگ کن

تاریخ انتشار ایالات متحده: 20 نوامبر 1994

توسعه دهنده: نادر است

ناشر: نینتندو

بازی Donkey Kong Country شگفتی های گرافیکی برای SNES بود. Donkey Kong Country بجای تکیه بر روکش های کاشی کاری شده ، از مدل های سه بعدی استفاده کرد که به دارایی های 2D دیجیتالی شده بودند. این تکنیک بی سابقه منجر به یکی از منحصر به فرد ترین و بصری ترین سبک های هر بازی در SNES شد. علاوه بر سبک بصری منحصر به فرد ، موسیقی متن فیلم Donkey Kong Country همچنان نماد نسل باقی مانده است ، با یک موضوع اصلی که به راحتی قابل تشخیص است و رقیب Super Mario و Legend of Zelda است. با این حال ، نه تنها بازی های Donkey Kong Country عالی و عالی به نظر می رسید ، بلکه بسیار عالی هم بازی کردند.

Donkey Kong Country علی رغم پیوندهای خود با سری Bros. Super Mario ، با زمان بندی پیچیده تر و یک برنامه کنترل کاملاً متفاوت که به Donkey Kong و Diddy Kong وزنی بسیار مهمی را ارائه می داد ، در مقایسه با دیگر شخصیت های platformer در آن زمان کمبود داشت. از لحاظ طراحی سطح ، Donkey Kong Countryبه دلیل دشواری اش تا حدودی بدنام است. در حقیقت ، در حین توسعه ، نینتندو از نادر خواسته بود كه تنظیم مجدد سطح را تنظیم كرده و قسمتهای خاصی را كه احساس می كنند خیلی دشوار است ، مرتب شود. بسیاری از این پیشنهادها از طرف Shigeru Miyamoto ، خالق سریال Mario و Legend of Zelda آمده است. شایعات مربوط به اصطکاک داخلی در جهت بازی وجود دارد ، اگرچه بسیاری از آنها بی اعتنایی یا انکار شده اند. این که آیا پیشرفت به همان اندازه بحث برانگیز بوده است که عده ای معتقد هستند یا خیر ، منجر به یکی از بهترین ماجراهای platforming 2D در SNES شد.

12. Super Castlevania IV

تاریخ انتشار ایالات متحده: 31 اکتبر 1991

توسعه دهنده: Konami

ناشر:  کونامی

قبل از آنکه Castlevania بخاطر طراحی سطح گسترده و عناصر RPG عمیق Symphony of Night و دنباله های آن شناخته شود ، قلعه نویسی یکی از سریال های پیمایش برتر عمل گرا بود. قسط چهارم ،  Super Castlevania IV  نیز در بین بهترین های هر ژانر قرار دارد.

سریال Castlevania همواره به شدت متکی به تنظیمات ترسناک کلاسیک خود بوده است و Super Castlevania IV هیچ تفاوتی با هم ندارد. بازی با یک فیلم سینمایی مقدماتی مناسب خزنده آغاز می شود ، که بر روی شلیک یک سنگ مزار تنها در یک میدان سخت متمرکز است ، زیرا آسمان نارنجی به رنگ بنفش تیره می شود و رعد و برق در فاصله دور چشمک می زند. ناگهان ، پیچ سرکش به سنگ فرش حمله می کند ، آن را از بین می برد و یک خفاش درخشان را از درون رها می کند - دراکولا بلند شده است! معرفی Super  Castlevania IV تنها یک نمونه از توجه درخشان بازی به جزئیات است. تعداد کمی از بازی های دیگر ، چه از دوران SNES و چه امروز ، همان حس ناگواری را که Super  Castlevania IV انجام داد ، به خود جلب می کنند .

Super Castlevania IV همچنین خود را از سایر بازیها جدا کرده است زیرا نیاز به درجه ای از صبر و دقت را دارد که بسیاری از همسالان خود این کار را نکردند. طراحی و عملکرد اکشن و سطح هنوز همانطور که انتظار می رود از یک بازی اکشن انجام شود وجود ندارد ، اما لحظاتی وجود دارد که بازیکن باید پیشرفت خود را در نظر بگیرد تا پیشرفت کند. این لحظات به فضای نمادین Super  Castlevania IV کمک کرد  تا آن را به یکی از به یادماندنی ترین بازی های SNES تبدیل کند.

11. راز مانا

تاریخ انتشار ایالات متحده: 3 اکتبر 1993

توسعه دهنده: مربع

ناشر: میدان

راز مانا کمی ناهنجاری برای میدان است. بر خلاف دیگر عناوین Squaresoft در این لیست ، Secret of Mana یک JRPG سنتی نیست ، بلکه در عوض یک عنوان ماجراجویی اکتشافی و سنگین در رابطه با سریال های Legend of Zelda است. داستان بسیار نازک و شخصیت های کمتر از جالب است - چیزی غیر معمول برای بازی های Squaresoft - اما چیزی که راز مانا در عمق روایت فاقد آن بود بیش از آنکه با گیم پلی و سبک هنری پیکسل زیبا ساخته شود. بازسازی سیستم های پلی استیشن که در طی نسل PS4 منتشر شد ، نتوانست به همان روش ارائه شود.

Secret of Mana داستان سه گانه ماجراجویان جوان را روایت می کند که به آرامی اما مطمئناً خود را آخرین امید یک دنیای ناسالم می دانند. یکی از جالبترین ویژگی های Secret of Mana امکان بازی با سه بازیکن به طور همزمان از طریق محیط Multitap بود که باعث می شد چهار کنترلر از طریق یک درگاه کنترلر به SNES متصل شوند. توانایی بازی با دوستان بسیار هیجان انگیز بود ، اما حتی به عنوان یک تجربه تک نفره ، Secret of Mana یک بازی عالی بود. دنیای وسیع منجر به اکتشاف ساعتها شد و در حالی که طبیعت باز و قابل پخش مناطق بازی بازی ، داستان را مجبور می کند تا ساعات پایانی بازی کوتاه کند ، اما رسیدن به آنجا یک ماجراجویی به یاد ماندنی داشت.

10. Super Mario World 2: جزیره یوشی

تاریخ انتشار ایالات متحده: اکتبر 1995

توسعه دهنده: Nintendo EAD

ناشر: نینتندو

نینتندو در پیگیری فوق العاده موفق Super Mario World ،  پرفروش ترین بازی SNES در همه زمان ها و عنوانی بسیار محبوب با چالش روبرو شد . این شرکت به جای اینکه فریب نسخه دیگری از Super Mario World را فریب دهد ، این سریال را بر روی گوش خود قرار داد و یک بازی متفاوت از لحاظ موضوعی و زیبایی شناسی را منتشر کرد که همه را غافلگیر کرد: Super Mario World 2: Island Yoshi. به جای لوله کش تیتراژ ، بازیکنان کنترل بازیگران با رنگ های مختلف Yoshis - حمل و نقل دایناسور قابل اعتماد ماریو - را حمل می کنند ، زیرا آنها کودک ماریو را با پوشک پوش در سراسر جزیره وحشی و پر از خطر خود حمل می کنند. از لحاظ گرافیکی ، جزیره یوشییک زیبایی شناسی کتاب داستان پاستل را در نظر گرفت که ترکیبی از ظاهر روشن و رنگی اولیه سری Super Mario بود. جزیره یوشی همچنین از نظر گیم پلی متفاوت از بازی های قبلی ماریو بود و همین امر باعث شد تا هدف اصلی محافظت از Baby Mario باشد و به Yoshi توانایی های منحصر به فرد خودش را داد ، مانند قم زدن دشمنان تا آنها را به تخم هایی تبدیل کند که می توانند مانند پرتابه ها شلیک شوند. این توانایی ها همچنین راه های جدیدی را برای طراحی سطح باز کردند ، بنابراین بازی با هویت خاص خود در حالی که گیمرهای لهستانی سوپر ماریو را حفظ می کردند ، نتیجه می گرفت.

9. سوپر ماریو کارت

تاریخ انتشار ایالات متحده: 1 سپتامبر 1992

توسعه دهنده: Nintendo EAD

ناشر: نینتندو

نظریه ای در محافل خاص اینترنت وجود دارد که می گوید اولین ماریو کارت که شما بازی می کنید همیشه مورد علاقه شماست. البته، این است که همیشه چنین نیست -  ماریو Kart 8 لوکس  به Switch است بازی لعنتی خوب - اما سوپر ماریو Kart برای اولین بار بسیاری از علاقهمندان به بازی که می توانید اوایل '90s یاد داشته باشید. لهستانی علامت تجاری نینتندو همچنان باقی مانده است ، اما اگر دروغ بگوییم این یکی از معدود بازی های این لیست نیست که گرافیک آن در زمان تست ایستاده نیست ، دروغ می گوییم. با وجود این واقعیت ، هر چند ،  سوپر ماریو کارتبه عنوان یک عنوان چند نفره می درخشد و راهی را برای بزرگترین نقطه فروش سری در حال حاضر فراهم می کند. منظور من این است که چه کسی ساعتها در اتاق خوابگاه بازی ماریو کارت را به خاطر حقوق لاف زدن نگذاشته است؟ ماریو کارت تا به امروز پرفروش ترین سری بازی های ویدیویی نینتندو شده است و  Super Mario Kart  بازی ای است که این پدیده را آغاز کرد.

8. Street Fighter 2: توربو

تاریخ انتشار ایالات متحده: 23 فوریه 1994

توسعه دهنده: Capcom

ناشر: Capcom

Street Fighter II یک حساسیت بازی بود. این بود بازی ساخته شده است بازی های مبارزه این نهاد و کل جامعه اطراف این ژانر ایجاد شده است. در اوایل دهه 90 ، خیابان Fighter II همه چیز بود ، از جمله روش رفتن به روش که در آن Feeds شکل گرفت و شرطها حل و فصل شدند. دوستی ها مورد آزمایش قرار گرفتند و قهرمانان درخشش اشعه کاتدی بازی ها در سراسر جهان تاج گذاری کردند.

هنگامی که بازی در نهایت به کنسول های خانگی رسید ، خیلی ها از اینکه مسابقات و مسابقات سر به سر می توانند در راحتی خانه های ما ادامه پیدا کنند ، خوشحال شدند. با این حال ، در برابر نسخه بازی اندازه گیری ، نسخه کنسول Street Fighter II چیزی را به دلخواه خود باقی گذاشت. کپکام قصد داشت این نابرابری را اصلاح کند و نسخه های جدید این بازی را منتشر کرد که اوج آن Street Fighter 2: Turbo است .

این نسخه از بازی تغییرات زیادی در حرکت و کاراکترهای کاراکترها به وجود آورد و در عین حال تعدادی مبارز جدید را نیز به آن اضافه کرد. مهمتر از همه ، Street Fighter II: Turbo سریعتر از درگاه کنسول اصلی بود ، از این رو "توربو" در این عنوان ، که یک نکته مهم و مهم برای طرفداران بود. اکنون اختلاف نظر وجود دارد که آیا بهترین جنگنده خیابانی SNES Street Street Fighter II: Turbo یا پیشینی آن Super Street Fighter II است. با این حال ، برای ما سرعت Street Fighter II Turbo آن را به بهترین بازی جنگی SNES که در ایالات متحده منتشر شده است - به ویژه از آنجا که  Super Street Fighter II: Turbo  هرگز راه خود را به خارج از ژاپن نکشید.

7. Final Fantasy IV (Final Fantasy II)

تاریخ انتشار ایالات متحده: 23 نوامبر 1991

توسعه دهنده: مربع

ناشر: میدان

Final Fantasy IV یک نقطه عطف عمده برای سری JRPG طولانی مدت است. این تنها دومین بازی در این سریال بود که در کنار هم قرار گرفت و در زمان Final Fantasy II منتشر شد و تغییرات اساسی در گیم پلی را برای ده ها سال به وجود آورد. همه چیز از سیستم Active Time Battle و تمرکز بازی روی بازیگران بزرگی از شخصیت های قابل پخش تا روایت عمیق و پیچیده ، به ویژگی های بارز سریال Final Fantasy تبدیل می شود.

Final Fantasy IV روی Dark Knight ، Cecil و دوستش Kain the Dragoon (یا Dragon Knight) قرار دارد. اتفاقاتی رخ می دهد که این دو را از هم جدا می کند و در نهایت دوستان را در مقابل یکدیگر قرار می دهد. بازیکنان پس از سسیل و ماجراجویان همکار خود - مانند روزا ، ریدیا ، و دوقلوهای میخی پالوم و پوروم - به دنبال تلاش برای نجات جهان از فاجعه قریب الوقوع به دست آنتاگونیست مرموز Golbez بودند. در حالی که نقشه Final Fantasy IV با مسیرهای رایج RPG مطابقت دارد ، در این زمان یک قدم عظیم برای قصه گویی بازی های ویدیویی بود. به گفته این شخصیت ها بیش از 24 سال بعد ، در تست زمان ایستاده اند و به یاد ماندنی ترین و خوش نویس ترین سریال ها باقی مانده اند.

6. زمین زمین

تاریخ انتشار ایالات متحده: 5 ژوئن 1995

توسعه دهنده: Ape، Hal Laborator

ناشر: نینتندو

Earthbound یکی از عجیب ترین و جذاب ترین بازی هایی است که تاکنون ساخته شده است. این نقش کلاسیک نقش آفرینی ، ارسالهای طنزآمیز با بخشهای مساوی و نامه عشق محبت آمیز به فرهنگ آمریکایی بود که از طریق یک فیلتر ژاپنی به وضوح ارائه می شد. Earthbound به دلیل موقعیت خاص و منحصر به فرد خود ، برخلاف تنظیمات فانتزی معمول بازی های نقش آفرینی در آن زمان ، محبوب است. درخشان و عجیب زندگی مدرن و عناصر خنده دار علمی تخیلی که به آرامی وارد بازی می شوند در آن زمان جدید بودند و یکی از بی نظیرترین تنظیمات بازی همچنان به حساب می آیند.

سرزمین زمینی نیز به دلیل مضامین و داستان آن قابل توجه بود. در سطح جهان ، به نظر می رسد دنیای رنگارنگ و غریب ، داستان چهار سبکی را برای ماجراجویی برای نجات جهان ارائه می دهد. اما کمی عمیق تر حفاری کنید ، و یک داستان پیچیده و در بعضی مواقع تاریک در مورد ترک تحصیل ، از بین رفتن معصومیت و مبارزات بزرگ شدن پیدا کند. در حالی که این مضامین ظریف هستند و بیشتر به روشی کاملاً دلپذیر تحویل داده می شوند ، درج آنها در داستان و گفتگو قابل توجه است. این امر Earthbound را به یک RPG واقعاً منحصر به فرد تبدیل کرد که از آن زمان چند بازی تحت پوشش بازی قرار گرفت. منحصر به فرد بودن آن ممکن است به نادر بودن نسبی آن نیز کمک کرده باشد ، زیرا قبل از ورود به آن در SNES Classic به قیمت های گزاف فروخته می شد.

5-1

5. Final Fantasy VI (Final Fantasy III)

تاریخ انتشار ایالات متحده: 11 اکتبر 1994

توسعه دهنده: مربع

ناشر: میدان

Final Fantasy VI  - در اصل با عنوان Final Fantasy III در ایالات متحده منتشر شد پرفروش ترین و متفکرترین سریال JRPG محترم است. همچنین یکی از خاطره انگیزترین داستان هایی است که در SNES به نمایش در آمده است.

14 کاراکتر قابل پخش وجود دارد که بیشترین تعداد بازی Final Fantasy تا به امروز است که هر کدام دارای پشت پرده و انگیزه های خاص خود هستند که با یکدیگر در هم تنیده اند. شخصیت های جانبی متعددی نیز وجود دارند که در داستان نقش های مهمی را ایفا می کنند که در بسیاری از صحنه های تعریف کننده سریال مانند صحنه معروف اپرا محوری است. سپس کافکا ، یک شرور وجود دارد که شادی سادیستی را برای بی رحمی بی امان نشان می دهد ، مانند برخی از نسخه های خیال انگیز The Joker ... فقط بدتر. اقدامات كفكا در داستان عواقب مخربی به همراه دارد ، و قهرمانان را مجبور می كند با شكهای واقعاً غیرقابل عبور ، روبرو شوند.

Final Fantasy VI  همچنین سریال را با فشار از خیال محض و وارد عرصه داستانهای علمی تخیلی آغاز کرد. دنیای Final Fantasy VI  غالباً مخروط های خیالی رایج ، مانند شمشیربازی روستاهای فئودالی ، با یک تنظیمات steampunk که در sci-fi می باشد ، مخلوط می شود. این راه را برای تنظیم علمی تخیلی Final Fantasy VII ،  یک بازی فوق العاده موفق و مؤثر در آوردن بازی های نقش آفرینی در ایالات متحده فراهم کرد ، اما در حالی که Final Fantasy VII ممکن است دارای موارد زیر باشد ، در مقایسه با نهایی Fantasy VI از لحاظ دامنه و داستان سرایی. Final Fantasy VI احتمالاً بهترین Final Fantasy در SNES و هر سیستم دیگری برای آن موضوع است.

4. جهان سوپر ماریو

تاریخ انتشار ایالات متحده: 23 اوت 1991

توسعه دهنده: Nintendo EAD

ناشر: نینتندو

Super Mario World اولین بازی ای بود که در SNES منتشر شد و یکی از بهترین ها بود. بدون شک بهترین سیستم عامل در سیستم است. Super Mario World دارای 96 سطح منحصر به فرد است که بیشترین برنامه نویسی روی سیستم با حاشیه وسیع است. جهش ماریو از 8 بیتی به 16 بیتی به معنای زیباتر ، گرافیک رنگارنگ ، کنترل بهتر و طراحی سطح تجربی بیشتر است. بازی های گذشته ماریو بازی های نسبتاً خطی بودند اما Super Mario Worldآن را تغییر داد اسرار و کلید های میانبر در صحنه ها قرار دارند که برخی از آنها نه تنها به شما امکان می دهند بخش های بزرگی از سطح بلکه کل تکه های بازی را دور بزنید. از طرف تلنگر ، جمع آوری موارد بی شماری که در هر سطح از بازی وجود دارد ، نیاز به یک چشم مشتاق و ظرافت با یک کنترلر دارد. این امر باعث شد که این بازی در بین سرعت نویسان و تکمیل کنندگان مورد علاقه قرار بگیرد و به نینتندو کمک کرد تا کیفیتی را که این شرکت در بازی های شخص اول خود قرار داده است از زمان ورود در تجارت بازی های ویدیویی در سال 83 ، تقویت کند. علاوه بر این ، Super Mario World یکی از نکات برجسته سری Super Mario بی عیب و نقص است.

3. Chrono Trigger

تاریخ انتشار ایالات متحده: 22 اوت 1995

توسعه دهنده: مربع

ناشر: میدان

احتمالاً جای تعجب ندارد اما Squaresoft در این لیست حاکم است. در دهه 80 و 90 ، این استودیو در حال تولید بهترین بازی هایی بود که استودیو تاکنون ساخته است. دوران JRPG بود و Squaresoft پادشاه بلامنازع ژانر بود. گفت:  Chrono Trigger جواهر تاج بود.

Chrono Trigger اوج ژانر JRPG است ، با موسیقی بی عیب و نقص ، داستانی درخشان و گیم پلی خوب و متعادل که هیچ وقت بازیکنان را تحت الشعاع قرار نمی دهد اما هنوز چالشی جذاب و کافی را ارائه داده است. هنگامی که برای اولین بار در SNES منتشر شد ، این بازی مورد تحسین منتقدین و طرفداران قرار گرفت ، اما این فقط دلتنگی نیست که اعتیاد به مواد مخدره را در پشت بازی کلاسیک قرار دهد. دلیل ماندگاری Chrono Trigger این است که در زمان آزمایش ایستاده است. با وجود همه پیشرفت های مدرن در گرافیک و گیم پلی ، Chrono Trigger کیفیت خود را حفظ می کند و امروز بازی به همان اندازه سرگرم کننده است همانطور که در 20 سال پیش در ابتدا منتشر شد.

این یک شاهکار RPG از نوع است ، و گرچه بسیاری از افراد خارج وجود دارند که تعجب می کنند آیا Square تا به حال به ارتفاعاتی که با Final Fantasy VII پیدا کرده اند ، می رسد ،  وجود دارد ، دقیقاً همانند بسیاری از ما که خیلی زودتر از او تعجب کرده ایم که آیا Square آیا می تواند به همان ارتفاعات برسد؟ با Chrono Trigger انجام داد.

2. سوپر متروید

تاریخ انتشار ایالات متحده: 18 آوریل 1994

توسعه دهنده: Nintendo R&D1، Intelligent Systems

ناشر: نینتندو

Super Metroid یکی از بهترین بازی هایی است که تاکنون ساخته شده است. آنچه عنوان قهرمان را بسیار خاص می کند ، دنیای بدون درز بودن آن ، کنترل دقیق یا معما های گیج کننده نیست ، بلکه شیوه بازی این است که داستان با زحمت و استادانه داستان را با گیم پلی ذوب می کند.

در حالی که اکثر بازیهای دوره برای گفتن داستان های خود به شدت به گفتگوی نوشتاری و نمایش وابسته بودند ، سوپر متروید از اقدامات و طراحی محیطی بازیکن برای گفتن داستان خود استفاده کرد. در اکثر بازی های ویدیویی ، حل و فصل مبارزات و حل کردن پازل - قسمت "بازی" در اکثر بازی های ویدیویی - غالباً احساس می کند که شخصی که داستان را به هم متصل می کند ، می شود. در Super Metroid ، با این حال ، هر جنبه ای از بازی احساس عمدی می شود. کشف یک مسیر یا مورد پنهان به طور طبیعی به عنوان بخشی از آزمایش Super Metroid اتفاق افتاد سطح طراحی را تشویق کرد ، و دشمنان بیشتر به نظر می رسید موجودات بیگانه و زنده نسبت به علوفه توپ معمولی هستند. معدود بازی ها تاکنون بسیار دقیق ساخته و جلا داده شده اند. از لحظات آغازین روی یک ایستگاه تحقیقاتی در حال سوء استفاده ، Super Metroidفضایی چشمگیر ایجاد کرد از موسیقی متن فیلم هوایی و رعد و برق های ظریف موجود در سطح این سیاره گرفته تا احساس مناطق انزوا مانند کشتی ویران شده می تواند برانگیزد ، زبس با وجود شکاف در قدرت سخت افزاری ، حس مکان بسیار به مراتب قابل لمس تری نسبت به تنظیمات اکثر بازی ها دارد. .

در حالی که جو بازی و داستان نویسی لطیف چشمگیر است ، گیم پلی بازی به همان اندازه ماندگار است. هیچ بازی دیگری تقریباً دو دهه بعد از انتشار بازی آنقدر سرگرم کننده نیست. سلام ، بازی های معدودی که این روزها انجام می دهند حتی در مرحله یک بازی دوم قرار دارند. با این حال ،  Super Metroid  - با توجه به طراحی و محدودیت های سخت افزاری آن - تقریباً قابل پخش مجدد است ، همانطور که به وضوح توسط جامعه پر سرعت و سالم در حال انجام بازی مشهود است. این که آیا شما در حال تعقیب یک زمان تکمیل رکورد هستید یا در هر گوشه دنیا می روید ، Super Metroid یک لذت برای تجربه است. بازی به مراتب بهتر از این نمی شود.

1. افسانه زلدا: پیوندی به گذشته

تاریخ انتشار ایالات متحده: 13 آوریل 1992

توسعه دهنده: Nintendo EAD

ناشر: نینتندو

تعداد کمی از سری بازی های ویدیویی باعث تکریم صنعت بازی های ویدیویی برای The Legend of Zelda می شود. به استثنای بازی های Super Mario ، هیچ سری دیگر چنین بازی های عالی و فوق العاده ای را تولید نمی کند و این کار را در طول تقریباً سه دهه انجام می دهد نه کمتر. نکاتی وجود دارد که باید بگوییم بهترین بازی امروز Zelda بهترین است - بسیاری از افراد برای ورود جدیدتر ، Breath of the Wild استدلال می کنند - اما برای مدت طولانی ،  Legend of Zelda: A Link to the Past  اوج موفقیت بود. این سریال و بهترین بازی در کتابخانه ستاره ای SNES.

یک پیوند به گذشته  به دلیل توجه بازی به گیم پلی ، چنین بازی محبوب و دوست داشتنی بود. مطمئناً ، این پیدایش کل اسطوره های Zelda بود ، و مفاهیمی مانند Sages ، دنیای تاریک و بسیاری از وسایل روایت دیگر را معرفی کرد - همه این موارد در بازی های بعدی بیشتر مورد بررسی و گسترش است - اما پیوندی به گذشته برای اولین بار بود. مهمترین چیز در مورد ماجراجویی در دست کاوش در سرزمینهای وسیع Hyrule و دنیای تاریک احساس هیجان انگیز بود ، زیرا آنها با اسرار منتظر کشف شدند تا به لبه بسته شوند. لحظاتی مانند گیر کردن در یک ورودی غار مرموز ، غرق هیجان را به همراه داشت و شما در این فکر کردید که چه نوع اسرار را می توان در داخل پنهان کرد.

بازی های Legend of Zelda به دلیل سیاه چال های خود شناخته شده اند و بازی های  A Link to the Past  برخی از بهترین های این سری هستند. سیاه چال ها چالش برانگیز اما عادلانه بودند و جمع آوری وسایل و اسلحه های ویژه پنهان شده در هر پیوند تبدیل شده از یک ماجراجو دارای شاخ و برگ سبز (و سبز پوشیده) به یک جنگجو غیرقابل توقف. با این حال ، بر خلاف بازی های دیگر که تمرکز آنها بر حس قدرت و عمل تخریب است ، A Link to the Past هرگز در خشونت خود احساس رضایت و تجاوز نمی کرد. در حقیقت ، علیرغم روبرو شدن با ارتش از جانوران شیطانی به فرمان شر شرور گانون ، جنگ همیشه برای اکتشاف و حل پازل ثانویه بود. این روزها ، بازی های ویدئویی برای ایجاد اهمیت به بازیکنان به خیال قدرت تکیه می کنند ، اما A Link to the Pastباعث شد احساس مهمی در روشی که به شما می دهد مجدداً به کاوش در مورد Hyrule بپردازید. این گواهی است برای یک پیوند به گذشته -  و واقعاً تمام بازی های سری Legend of Zelda  -  که این بازی می تواند حس قدرت و پیشرفت را ایجاد کند ، اما در عین حال از نظر حس کنجکاوی چنان کودکانه است و تعجب می کند که در بازیکنان القا می شود

 
 
منبع : https://www.digitaltrends.com



:: موضوعات مرتبط: NES/SNES , ,
:: برچسب‌ها: بهترین بازی های SNES در همه زمان ها ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com